.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با چشم پوشی بر روی رسانه های مجازی و مکتوب؛
آقای استاندار، رسانه فقط صدا و سیما نیست!
آیا درست است بالاترین مقام استانی که نماینده سیاسی دولت در استان است، زمینه دلخوری و دلسردی قشر خدوم و زحمتکش خبرنگار را فراهم آورد و این گمان را تقویت کند که ...
آقای استاندار، رسانه فقط صدا و سیما نیست!

بسیار متاسفیم که در عصر انفجار اطلاعات و حاکمیت موسع رسانه های دیجیتالی و رسانه های مکتوب و سایر رسانه ها، هنوز باید خطاب به استانداری مطالب تذکری بنویسیم و یادآور شویم که رسانه، فقط صدا و سیما نیست!که خود در نمایشگاه اخیر رسانه های دیجیتالی مازندران در ساری، با دو بار بازدید مطول، بهترین عبارات را برای آنها بکار گرفته بود!

در آخرین جلسه شورای اداری استان که در شب مورخه 30/10/88 در محل استانداری مازندران برگزار شد، جناب آقای طاهایی در دفعات مکرر، به هنگام خطاب به رسانه ها، فقط از صدا و سیما یاد می کرد و بر آن تاکید نیز می کرد که البته علت آن را نیز باید در قدرت جادویی دوربین ها دانست!

این در حالی بود که این جلسه، همانند سایر جلسات استانی، از حضور خبرنگاران رسانه های محلی، نمایندگیهای رسانه های سراسری و نیز رسانه های دیجیتالی استانی موج می زد و از طرفی خود آقای استاندار شاهد است که اولاً میزان و حجم فعالیت ها و حضور پررنگ این رسانه ها با صدا و سیما که کاملاً محدود حضور می یابد، اصلاً قابل قیاس نیست و ثانیاً قدرت تاثیر گذاری مطالب این رسانه ها با توجه به توسعه زمانی دسترسی مخاطبان، در مقابل پخش یکباره در رسانه، بسیار بیشتر از رسانه ملی یعنی صدا و سیماست! ثالثاً اگر هم چنین نباشد، آیا درست است بالاترین مقام استانی که نماینده سیاسی دولت در استان است، با بی سیاستی، زمینه دلخوری و دلسردی قشر خدوم و زحمتکش خبرنگار را فراهم آورد و این گمان را تقویت کند که نگاه استاندار به این رسانه ها درجه 2 و یا حتی تزئینی است!؟

جناب آقای استاندار، اگر چه رسالت و تجربه حرفه ای خبرنگاران رسانه های مذکور، ایجاب می کند که علیرغم همه بی محبتی ها و بی مبالاتی ها باز هم به فعالیت خود ادامه داده و باصطلاح، حرفه ای برخورد کنند، اما بسیار لازم و ضروری است تا بپاس زحمات و نقش آفرینی های بالای این رسانه ها، جنابعالی نیز با تصحیح نگرش و تغییر گرایش، بسترهای لازم را برای دلجویی از این عزیزان فراهم آورید و التهاب بوجود آمده و تعادل از دست رفته را به حالت اولیه برگردانید، اگر چه توقع معمول این است که در این جلسات بر روحیه کاری و انگیزه فعالیتی آنها افزوده شده و موانع یاس آور و نومیدکننده با حمایتهای شخص حضرتعالی، مرتفع گردد.

بهرحال امیدواریم که این اتفاق، تبدیل به یک عادت نشده و خبرنگارانی که مظلومیتها و محرومیتهای متعددی را بخاطر شفافیت مواضع و پرهیز از معامله گری و محافظه کاری، متحمل می شوند، بیش از این تازیانه های بی مهری را بر خود نظاره نکنند!

یادتان نرود که خبرنگاران همین رسانه ها، هم بهترین استقبال را از شما به یادگار گذاشتند، و هم بیشترین همراهی را با شما و تیم کاری شما بعمل آوردند و حق بدهید که در این صحنه ها لب به گله گشوده و شکوه کنیم.

سردبیر


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 1 بهمن 1388
انصافاً همین است ،چرا که امروز رسانه های غیر ملی داخلی نیز مخاطبان خاص خود را دارند و چه بسا که این مخاطبان، مخاطبان رسانه ملی هم نباشند! فلذا استاندار محترم باید به همه رسانه ها توجه برابر داشته باشد و تبعیض توجه و تبعیض نگاه و تبعیض خطاب را با عدالت،تعویض کند و نگذارد که خبرنگاری حتی با مخاطبان معدود، احساس بی نقشی و بی فایدگی و یا بی ارزشی کند!احترام،احترام می آورد و خدایی خرجی هم ندارد!کافی است که کمی سفره داری کنیم و جای کسی را تنگ نکنیم!اعتمادی-ساری
نا شناس 1 بهمن 1388
البته ، مدیران ما دوست دارند همیشه جلوی دوربین باشند تا بیشتر به چشم بیایند بهتر است مدیران قبل از شروع کار اجرایی رسانه های استان را بشناسند
نا شناس 1 بهمن 1388
از استاندار انتظار داريم كه به تمام رسانه‌ها توجه كنند وقتي استاندار مي گويد چه توقعي از مديران است همان مديراني كه رسانه‌ها را فقط در لوگوي صدا و سيما مي‌دانند نظرمان بر اين است كه رسانه ملي در مازندران بيشترين خوراك خبري را از رسانه هاي مجازي مي‌گيرد.
خدا عاقبت همه را به خير كند
مهدی عربی مقدم 1 بهمن 1388
مدیر محترم سایت خبری - تحلیلی شمال نیوز
باسلام
ضمن تشکر از زحمات کلیه خبرنگاران و تلاش درخور تحسین تمامی اصحاب رسانه از جمله مطبوعات ،خبرگزاری ها،سایت های خبری و صدا وسیما که باحساسیت و ظرافت، به وظیفه خطیر اطلاع رسانی می پردازند، به استحضار می رساند استاندار محترم جناب آقای طاهایی درجلسه شورای اداری یاد شده به نکته ای خاص که مربوط به صدا وسیما بود اشاره داشتند و مورد یاد شده جنبه عمومی نداشت.
لذاباعنایت به اینکه اصحاب محترم رسانه یقینا دراین مدت تصدی ایشان به این نکته واقف گشته اند که استاندار محترم برای جایگاه تمامی رسانه ها اهمیت ویژه ای قائل بوده وهمیشه از تمامی رسانه بعنوان بازوان توسعه استان یاد می کنند و مطمئنا درجلسه خود با خبرنگاران به نکته تاکید مجدد خواهند داشت.
لذا ضمن قدرانی مجدد از توجه شما ،از خداوند متعال می خواهیم تا توفیق خدمت درراه توسعه استان را به همه ما عنایت فرماید.
کمال رستمعلی –رییس اداره روابط عمومی استانداری مازندران
نا شناس 1 بهمن 1388
دمتان گرم درد دل ما را بیان کردید و اشک های بی محبتی مسئولان که بر گونه هایم ریخته بود را پاک کردید.
نا شناس 1 بهمن 1388
اقا ی محترم این اقا از اون زرنگها است که بلده شما ها را چه جوری دور بزند و چه موقع تعریف کند تاشماها می خواهید اونو بشناسید عمری گذشته مگر خودش نگفته هرکاری میکنم یک نسخه را به صدا وسیما میفرستم حال شما میگوید که رسانه فقط صداوسیما است
خبرنگار 1 بهمن 1388
دوستان شمال نیوز! ناشکری نکنید!! خدا رو شکر کنید که از برگزاری این جلسه خبر دار بودید برای تهیه خبر رفتید. اینجور بی محلی ها در همه جا وجود داره.... تو شهر ما که بنده مشغول به خبرنگاری هستم مقامات مسئول می آیند،مصاحبه می کنند و می روند؛هیچ کدام از خبرنگاران هم اطلاعی ندارند که فلان مسئول آمده.تنها کسی که خبر دارد و در جریان و مطلع است کسی نیست جز خبرنگار صدا و سیما.
نا شناس 1 بهمن 1388
قابل توجه آقاي رستمعلي ، طاهايي اصلا تعاملي با رسانه هاي مكتوب و خبرگزاري ها ندارد و اين عدم ارتباط به واسطه ضعف روابط عمومي استانداري مازندران است. نمونه بارز اين مدعا به دستور اكيد استاندار مازندران براي همراهي تعدادي از خبرنگاران به همراه گروه پروازي مديران استان به مناطق عملياتي جنوب بوده كه عليرغم اين تاكيدات به نظر مي رسد مدير محترم روابط عمومي استانداري در اين امور نظير ساير امورات پيگيري چنداني در اين مورد صورت نداده است. البته كم لطفي و غيررسانه اي بودن مسئول محترم روابط عمومي سپاه كربلاي مازندران براي اصحاب رسانه كاملا مشهود بوده چرا كه سرهنگ نيك نژاد هيچ اعتقادي به رسانه ها ندارد و در آخرين مصاحبه مطبوعاتي كه با سردار شاليكار برگزار كرد به خبرنگاران سئوالاتي داد كه موجب ناراحتي خبرنگاران حاضر در جلسه شد. البته در جلسه فوق وي قول اعزام خبرنگاران استان به مناطق عملياتي جنوب كشور داده كه قطعا هيچگاه محقق نخواهد شد. اين مهم را بايد به مديريت ارشد استان و فرمانده جديد سپاه كربلاي مازندران يادآور شد كه در همه محافل دم از جنگ نرم زده مي شود آيا جنگ نرم غير از اين بوده كه مقابله با جنگ نرم تنها از طريق رسانه هاي داخلي كه همسو و هم راستا با اهداف نظام و دولت بوده ميسر مي باشد. متاسفانه از آغاز فعاليت دولت دهم رويكرد رئيس اين دولت به رسانه ها تنها به رسانه ملي معطوف بوده و خبرگزاري ها و روزنامه ها هيچ جايگاهي در جلسات دولت ندارند. احتمال قريب به يقين اين توصيه ها به استاندار مازندران و مديران دستگاه هاي اجرايي مبني بر بي اعتنايي به خبرنگاران رسانه هاي مكتوب و مجازي از سوي مقامات رسانه اي دولت كه همواره مدعي تعامل با رسانه ها را دارند رسيده است. در مجموع بايد گفت كه سفر يك روزه پرواز چارتر مديران دستگاه هاي اجرايي و ائمه جمعه استان با مشي دولت احمدي نژاد مبني بر اصلاح الگوي مصرف منافات دارد. چرا كه اين سفر يك روزه مديران در استان مردماني را در ادارات مازندران معطل خود كرده كه منتظر امضا و پاسخي از سوي مديران استان باشند. ضمنا بايد به استاندار مازندران و مدير روابط عمومي وي متذكر شد كه تفكر طاهايي كاملا با رسانه ملي بوده چرا كه امروز نيز تنها حبرنگاران صدا و سيما و باشگاه خبرنگاران جوان طاهايي و مديران را همراهي كردند. غرض از اين مهم بدين معنا نبوده كه خبرنگاران نيازمند سفر با مديران باشند يا اينكه با هواپيما سفر نكرده باشند بلكه بايد به آقاي طاهايي متذكر شد كه روز پنج شنبه در دانشگاه علوم پزشكي گفته كه افرادي در استان هستند كه پارچه براي دوخت مانتو و لباس دخترانشان ندارند ولي آقاي طاهايي همگان واقفند كه شما مدير دولت اصلاح طلب بوده و اين تفكر شما به دولت دهم نيز سرايت كرده است و بهتر است به جاي شعارهاي بي مورد و تخيلي جلوي بريز و بپاش هاي رو به رشد ادارات و سفرهاي غيرضرور را براي مديران بگيرد. ضمنا جهت فعاليت بهتر با رسانه هاي استان از شما خواستاريم نسبت به تقویت روابط عمومی استانداری اقدام كنيد تا رسانه هاي مازندران شما را در نيل به اهداف توسعه اي مازندران ياري رسان باشند. از مدیر و سردبیر شمال نیوز با تشكر خواهشمندیم اين خبر را بدون سانسور منتشر كنيد. جمع كثيري از خبرنگاران مركز، شرق و غرب مازندران
نا شناس 1 بهمن 1388
باید دید موضع گیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران چیه؟ راستی خانه مطبوعات هم داریم؟
نا شناس 1 بهمن 1388
نه به اون شوری شمال نیوز که از کریمی استاندار قبلی حمایت میکرد نه به این بی نمکی که به طاهایی نیامده گیر میده شمال نیوز قدری منصف باشد مشکلات استان خیلی زیاد است که مجال پرداختن به این حاشیه ها نیست
زیبا 1 بهمن 1388
متاسفانه تعدادزیادی ازمدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی مازندران حتی شناختی ازکلمه سایت ندارندچه انتظاری ازاستاندار،فرمانداران وغیره می توان داشت درحالیکه درجلسات مدام دم ازدولت الکترونیک می زنند.

مدیران بایدبدانندخبرنگاران قشری پرکاروصاحب ایده های راه گشامی باشندکه عدم حضوراین افراددرجامعه نه تنهاتبعاتی برای نظام جمهوری اسلامی که برخی مدعی هستندکه پایداری نظام راخواستارندمی باشدبلکه حداقل درسال اصلاح الگوی مصرف بایدبه این امرتوجه کردبسیاری ازسرمایه های عظیم کشورباحضورافرادبی سواد،تنبل که حتی دست چپ وراست خودراتشخیص نمی دهندیک دفعه مدیریک دستگاه ویامدیرروابط عمومی شدندکه این یعنی ضررسرمایه هاوحقوق مفت به خوردبرخی که تنهاضرررابرای استان وکشوربه همراه دارند.
نا شناس 1 بهمن 1388
با سلام شما دلتن خشه ها - - - مگه ا ن دفعه که مدیران ت- استان سفر تفریحی البته کمی هم کاری به یکی از کشور های اسیای میانه داشتند انتقاد کردیم تاثیری داشت بابا دلت به این انتقادات خش نشه مشکل از مدیر بخش رسانه ای استانداری که اهل رسانه نیست کاش استاندار گل ما یه چهره رسانه ای انتخاب کنه
نا شناس 2 بهمن 1388
سلام.در پاسخ به عزیزی که خود را جمع کثیری از خبرنگاران مرکز شرق و غرب استان ! معرفی فرموده عرض می کنم که: سفر یک روزه به جنوب از سوی عزیزان سپاه استان تدارک دیده شد . بنابراین روابط عمومی استانداری کمترین نقشی در دعوت از عزیزان نداشته است. گفتنی ست حتی خود روابط عمومی نیز سهمیه ای برای اعزام تصویر بردار و خبرنگار نداشت. با تشکر و آرزوی بهترین ها برای شما. /روابط عمومی استانداری مازندران/
نا شناس 3 بهمن 1388
اقای استاندار استان مازندران فقط مرکز وغرب استان جزء نیست.مردم بخش چهاردانگه هم جزء استان مازندران هستند. شما با تاسی از رئیس جمهور هم شد به این مناطق سری بزنید ظاهرا بخشدار ودیگر مسئولان که در این بخش فعالیت می کنند.اصلا توجهی به مشکلات مردم ندارند وصرفا به فکر ارتقاء پست خود هستند.مردم پشتکوه بخش چهاردانگه یکی از محروم ترین بخش منطقه مازندران هست لطفا توجه کنید.
نا شناس 3 بهمن 1388
به رستمعلی بگین شعار نده چون ما در جلسات هستیم و می دانیم چه خبره
تلاشگران مطبوعات 3 بهمن 1388
سلام
امروزه در استان نباید کسی منکر توانمندی خبرنگاران عزیز و تلاشگران عرصه مطبوعات باشد صدا و سیما همانقدر مفید و موثر است که مطبوعات هم! بنابراین تبعیض و دوگانگی بین رسانه ها مذموم است. امید است روابط عمومی علمی، توانمند، با تجربه و دارای تعامل مناسب با رسانه ها نه از منظر نگاه بالادست به پائین در همه دستگاه های اجرایی بخصوص در استانداری که متولی این امر است استقرار یابد و همه کسانی که دلشان برای استان می تپد تلاش نمایند تا مازندرانی توسعه یافته و آباد داشته باشیم.
فربد 5 بهمن 1388
اولا آقاي رستمعلي شما بعنوان مدير روابط عمومي نبايد پاسخ دو ستان را در كامنت درج كنيد برادر شما بصورت مكتوب پاسخ را براي شما نيوز فاكس يا ايميل كنيد شمال نيوز نيز موظف به درج پاسخ در سايت است وقتي شما اين موضوع ساده را نمي دانيد آيا به نظر شما كارهاي مهمي كه يك مدير روابط عمومي بايد انجام دهد را از عهده آن بر مي آييد ؟ دوستان مي گويند استاندار خبرنگاران مكتوب و سايتها را تحويل نمي گيرد دوستان شما مي توانيد با قدرتي كه در رسانه داريد استاندار را مجاب كنيد پاسخگو باشد در اين خصوص از سردبيران خود مي توانيد كمك بگيريد آنان ميدانند چكار كنند . فربد
خبرنگار 6 بهمن 1388
ما که هیچ خیری از مرکزنشینان ندیدیم به هر استانداری که اومده خرده گرفتید همیشه درحال بحث وجدل و... هستید به فکر استان باشید ما که هرچی می کشیم از دست شماهامیکشیم هفته ای 2بار فاصله250 کیلومتری رو به ساری طی میکنم وتجربه برام ثابت کرده تا به لهجه خوب بومی شما صحبت نکنم کارم حل نمیشه بیش از 2 دهه کارم خبرنگاری است صدا وسیما هم به ما طلم میکنه به لهجه بومی غرب استان بی توجهی میکنه از حالت مچگیری بیمورد خارج بشید حرفه ای عمل کنید وبدانید بطور خودکار شما هم مثل صدا وسیما جادویی میشوید . خبرنگار ی در250کیلومتری شما

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.075 seconds.